QuestManager is een oplossing voor het uitvoeren van diagnose-, kwaliteits- en effectmetingen binnen de zorg. Inmiddels wordt QuestManager bij meer dan 100 instellingen en ziekenhuizen wereldwijd ingezet.
QuestManager kan door ziekenhuizen, zorginstellingen en professionals op verschillende gebieden binnen de zorg worden ingezet. Bijvoorbeeld op het gebied van Patient Reported Outcome Measures (PROMs), Digitale Auto-Anamnese (DAA), Kwaliteits- en klinische registraties en Routine Outcome Monitoring (ROM).
QuestManager bevat een grote diversiteit aan meet- en screeningsinstrumenten. Cliënten en patiënten kunnen thuis of op locatie via internet één of meerdere vragenlijst(en) invullen die zijn toegewezen door de zorgverlener. Dit geeft de zorgverlener direct informatie over o.a. de status, voortgang van een behandeling en zorgervaring van de patiënt. Informatie die input levert voor (wetenschappelijk) onderzoek, bijvoorbeeld op het gebied van kwaliteit.
Tijdens de behandeling kan, op elk gewenst moment, een (tussen)meting plaats vinden. Hierdoor is er direct inzicht in het verloop en effect van de behandeling, voor zowel behandelaar als patiënt/cliënt. Dit kan online of door het achteraf invoeren van op papier afgenomen vragenlijsten.
Op basis van de uitkomsten kan de behandeling waar nodig worden bijgesteld. Door de uitkomsten te delen met de patiënt/cliënt, bijvoorbeeld in de vorm van rapporten, wordt deze meer betrokken bij de behandeling. Vragenlijsten kunnen ook afgenomen worden bij betrokkenen, zoals ouders of kinderen.
Dankzij een uitgebreide set aan standaard beschikbare vragenlijsten biedt QuestManager de mogelijkheid om op basis van wensen passende meetmomenten in te richten voor het zorgtraject. Van (P)ROMs/PREMs en kwaliteitsregistraties, tot patiënttevredenheidsonderzoeken (PTO) en de CQI-meting. Er is een bibliotheek met meer dan 400 vragenlijsten beschikbaar, die aan te vullen is met eigen lijsten.
Op basis van de gehanteerde diagnose of zorgprogramma’s kan QuestManager een suggestie doen voor de af te nemen vragenlijsten. Deze vragenlijsten worden vervolgens voor de patiënt klaargezet. De patiënt kan de vragen beantwoorden door gebruik te maken van het online patiëntenportaal. De ingevulde vragenlijsten worden direct verwerkt waardoor het resultaat van de meting gelijk beschikbaar is voor de zorgprofessional.
Lighthouse koppelt uw huidige registratiesysteem (EPD/ECD/ZIS) met QuestManager. QuestManager maakt het mogelijk de resultaten te delen met andere zorgverleners in de keten. Elke behandelaar heeft op die manier toegang tot de gegevens die voor hem of haar belangrijk zijn om de patiënt van een behandeling te voorzien.
Door het werken met QuestManager zijn voor ons laagdrempelige mogelijkheden beschikbaar gekomen om cliënten en betrokkenen op verschillende plekken meetinstrumenten te laten invullen en de resultaten op een begrijpelijke manier visueel te presenteren
Margot Metz Senior onderzoeker en senior beleidsmedewerker bij GGz Breburg
Met Lighthouse QuestManager kan de cliënt thuis of bij de instelling één of meerdere online vragenlijsten invullen, om bijvoorbeeld klachten in kaart te brengen. De uitslag wordt meegenomen in het behandeltraject. Tijdens de behandeling kan op elk gewenst moment een nieuwe ROM-meting worden afgenomen. De cliënt ontvangt een e-mail of sms als de vragenlijst klaarstaat.
Veranderingen tijdens de behandeling worden gevisualiseerd in een online dashboard op basis van de uitkomsten. Zowel de behandelaar als de cliënt krijgen daardoor inzicht in de voortgang en het verloop van het behandeltraject. Dankzij de integratie van QuestManager kunnen patiëntgegevens vanuit het EPD in de applicatie worden geladen.
QuestManager wordt in een sterk toenemend aantal instellingen gebruikt. Klanten komen uit onder andere de verslavingszorg, forensische psychiatrie en kinder- en jeugdpsychiatrie.
QuestManager maakt het voor ziekenhuizen mogelijk om één centrale applicatie in te zetten voor het uitvragen en verwerken van uitkomstenmetingen, om zo de zorg voor de patiënt te verbeteren. Dit kan ziekenhuizen helpen een wildgroei aan vragenlijstsystemen en papieren afnames te voorkomen. Daarnaast is de verzamelde data centraal beschikbaar.
Voor, tijdens en na de behandeling kan de patiënt thuis via het internet of op locatie in het ziekenhuis PROM of PREM-vragenlijsten invullen. Een behandelaar ziet in zijn eigen werklijst een melding wanneer hij een vragenlijst moet invullen met betrekking tot een specifieke patiënt.
Een koppeling met het EPD of het patiëntenportaal als ondersteuning van ziekenhuisprocessen is voor alle specialismen een mogelijkheid. QuestManager kan geïntegreerd worden in de bestaande IT-infrastructuur. Op die manier is alle data beschikbaar voor zorgprofessionals vanuit de bestaande, vertrouwde systemen.
Nieuwsgierig geworden naar onze software-oplossingen of expertise? Wilt u meer weten over QuestManager of een demonstratie? Vraag een vrijblijvend gesprek aan. Wij laten u graag zien wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen.
Wilt u eens kennismaken of een demonstratie van onze software?
Neem dan contact op of plan een gesprek in.
We komen graag graag bij u langs voor een vrijblijvende kennismaking en een demonstratie
Gebruik het onderstaande formulier of mail naar info@lighthouse-software.nl
Lighthouse software B.V. kondigt met trots aan dat zij een deel van het voormalige bedrijfsonderdeel VitalHealth van Philips hebben overgenomen. Deze overname betreft het product Questionnaire Manager, een innovatieve oplossing voor het uitvoeren van uitkomstenmetingen in de medische sector.