Datum: 8 januari 2025

Themamaand vragenlijsten | November ’24

November '24 was onze themamaand 'Vragenlijsten'. Lees hier de bundeling van al onze posts terug rondom dit thema!

Kwalitatieve en gevalideerde vragenlijsten  📈📊

Ken je onze zeer uitgebreide vragenlijst bibliotheek? 🔍 Deze maand staan we stil bij het belang van kwalitatieve en gevalideerde vragenlijsten. Met QuestManager heb je toegang tot een uitgebreide bibliotheek van 500+ (gevalideerde) vragenlijsten, samengesteld in samenwerking met gerenommeerde uitgevers. Of je deze nodig hebt voor onderzoek of de individuele patiëntenzorg of kwaliteitsverbetering, onze oplossing biedt je de tools die je nodig hebt.

Antwoordtypes

Wist je dat je in QuestManager niet alleen gevalideerde vragenlijsten kunt gebruiken, maar ook je eigen, volledig aangepaste vragenlijsten zelf kunt creëren met verschillende antwoordmogelijkheden? Ideaal voor intakegesprekken, (pre-operatieve) screenings of specifieke onderzoeken. Je kunt er zelfs berekeningen op basis van scores aan koppelen en de resultaten visualiseren in handige grafieken.

No alt text provided for this image

Vragenlijsten voor kinderen

Dankzij QuestManager kunnen kinderen ook meedenken over hun eigen herstel. Onze klant Brandwondenzorg Nederland start met trots het nieuwe uitkomsten meettraject voor kinderen met brandwonden in de brandwondencentra! Lotte van Dammen, PROM coordinator Brandwondenzorg Nederland vertelt: “De uitkomstenregistratie voor kinderen loopt al een aantal jaar, maar is nu nog beter afgestemd op uitkomsten die belangrijk zijn voor kinderen met brandwonden.

Daarnaast hebben we kritisch gekeken naar het aantal vragen in de registratie, zodat we ouders en kinderen zo min mogelijk belasten met lange vragenlijsten. De vragenlijst bestaat nu uit 12 tot 14 vragen! We maken gebruik van smileys 😃 🙂 😐 🙁 😭 in de antwoordschalen, waardoor het invullen samen met het kind nog makkelijker is.”

Image preview

Het belang van patiëntervaringen meten 💬

In de zorg draait alles om de patiënt 👩‍⚕️ – en om hen echt goed te kunnen helpen, is het belangrijk om te weten hoe zij de zorg ervaren. Daarom is patiëntervaringsonderzoek essentieel. Door patiënten de kans te geven om hun ervaringen te delen, krijgen we waardevolle inzichten waarmee we de zorg continu kunnen verbeteren 🔄.

Een belangrijk meetinstrument dat hiervoor vaak wordt ingezet, is de CQI (Consumer Quality Index). Met de CQI-vragenlijst worden ervaringen van patiënten op een gestructureerde en betrouwbare manier in kaart gebracht. Dit helpt om gericht te werken aan de verbeterpunten die er echt toe doen.

Ook bij Mondriaan (o.l.v. Lianne Pijls en Rowie Rompen) zijn ze hier momenteel volop mee bezig! 🔍 Gedurende deze periode meten ze met de CQI-vragenlijsten hoe de zorg wordt ervaren. De feedback van de patiënten stelt hen in staat om zorgprocessen te optimaliseren en beter aan te sluiten op hun behoeften en verwachtingen. Samen bouwen we aan een zorgomgeving waarin de stem van de patiënt centraal staat.

 

Image preview

Zet resultaten van patiëntenvragenlijsten om in heldere visualisaties.

Stel je voor: je ziet in één oogopslag hoe de gezondheid van je patiënten over tijd verbetert of verslechtert. Wil je de voortgang van je patiënten in de tijd volgen? Of de resultaten van verschillende interventies vergelijken? Met QuestManager is dat mogelijk.

Onze software biedt een breed scala aan visualisaties, waaronder:
– Verloopdiagrammen: Volg trends en ontwikkelingen over tijd.
– Spiderdiagrammen: Vergelijk verschillende subschalen in één oogopslag.
– Staafdiagrammen: Visualiseer scores per categorie.
– Maatwerkgrafieken: Voor elke vragenlijst een passende visualisatie.

✅ Bespaar tijd: Geen eindeloze spreadsheets meer!
✅ Beter geïnformeerd: Maak data-gedreven beslissingen voor een betere patiëntenzorg.
✅ Verbeter de kwaliteit van zorg: Pas behandelingen aan op basis van de individuele behoeften van je patiënten.

Benieuwd hoe QuestManager jouw praktijk kan ondersteunen? Neem contact met ons op voor een demo!

Bekijk meer nieuwsartikelen
Themamaand Wrap up 2024 | December ’24
Themamaand Wrap up 2024 | December ’24
Themamaand vragenlijsten | November ’24
Themamaand vragenlijsten | November ’24
Maak kennis met Pieter van Helden!
Maak kennis met Pieter van Helden!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En ontvang direct nieuws en updates over onze oplossingen